Krokodilfarm!

Hej hej!

Idag har vi varit pa en krokodilfarm, tydligen Malaysias storsta. Massor med krokodiler av olika arter och storlekar var det att kolla pa. I en sjukt stor bassang med en 70-80 krokodiler var det mest action och dar sag vi aven krokodilmatning... De ar ju inte att leka med nar de ar hungriga! Sag aven en krokolilshow, men det var ratt trist, de stotte pa krokolilen for att den skulle rora sig och sedan typ la de sig pa den och sa, djurplageri kandes det helt klar som tyvarr...

Det ar sjuk varmt men molnigt har sa stranden ar inte jattelockande (en annan anledning ar att vattnet typ ar lika klart som Langsjon vid algblommning, blaa) sa det ska bli skont att komma till storstad snart faktiskt!

Vi borjar sa smatt fa lite matcravings t.ex. vore inte detta helt fel:
- Potatisgratang
- En god sallad
- Pulvermos (okej, Johanna ar sugen pa det, Jaque tycker jag ar dum i huvudet...)
- En riktig bit kott
- Brod (Johanna igen, glutenallergi ar inte deras starka sida)
- Pasta

Forvanta er en hel lista pa mat vi vill ha nar vi kommer hem haha!

Hoppas allt ar bra med er hemma!

Tjingeling Johanna och Jaqueline

Ps. Det ar jattekul med alla kommentarer, tack sa mycket for dem! Det absolut forsta vi bada gor nar vi satter oss vid en dator ar utan undantag att kolla kommentarerna pa bloggen, sa kommentera mera!!

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Oj, strongt av dig Jaqueline att vara på en krokodilfarm :D det trodde jag då inte..



Vill veta hur det går med era ragg ni borde fått?! ;) eller är det för många för att kunna nämnas? :p



PUSS på er!

2009-02-03 @ 10:59:50
Postat av: Gunilla

Tjohooo, nu har jag oxå hittat hit!! Detta är det första jag läst och ska förstås läsa mer! Så kul detta ska bli! Krokodiler är verkligen ingen dålig början...fast är vattnet verkligen inte lockande? Låter inte som man tror. Ha det fortsatt underbart! Ta massor av foton och visa Gu´mor! :P

2009-02-03 @ 11:46:25
Postat av: pappa Anders

Illiterat som jag är fick jag slå upp ordet "matcravings". Jag är orolig! "Stark längtan efter speciell mat under graviditet"!!!

Vad har jag missat?

2009-02-03 @ 14:49:04
Postat av: Gagga o Sören

Hej på Er, roligt att få följa era äventyr. Men vist måste det vara mer spännande att möta djur i frihet, tänker på ormen på er vandring, än krokodiler i fångenskap.

Inte trodde jag att ni skulle kunna tröttna på sandstranden, pressa solen och det underbara vattnet.

Vad är det som drar er mot storstaden?



Här hemma är det gråkallt och snöfritt. Fast nu har vi fått se solen några dagar och det är ju skönt.



Lina , tack för vykortet, roligt att få semesterhälsning på gammaldags vis också.

Ha det gott på era fortsatta strapatser

2009-02-03 @ 21:26:39
Postat av: Gudmor Maria :)

Hej :) Tack för kortet Lina, man blir verkligen avis:)

Det verkar ju inte gå någon nöd på er.

Som gudmor så vill jag iallafall påpeka dethär med frestelser...tänkt på att dem kan lura lite här och där...;)



Ta hand om er

Kramis Maria

2009-02-03 @ 22:38:52
URL: http://johjaq.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag förstår faktiskt det där med pulvermos hanna, kan också längta efter det ibland när det går för länge mellan gångerna.. ;)

Ser ut som det inte går någon nöd på er annars! kramar ami!

2009-02-04 @ 12:11:00
Postat av: mamma Lena

hej

Men Johanna...Pulvermos,potatisgratäng kan jag förstå

men pulvermos...gud så äckligt.Här hemma är allt som vanligt.Pappa Thomas åker till Åre med jobbet och åker skidor och säkert blir det nån after ski.Själv ska jag träffa Sundby Åsa på fredag , ska bli jätte trevlig.V 10 åker vi till Oxsunda kennelklubb och träffar två tikar som förhoppningsvis ska ge oss vår Sally. Om dom blir dräktiga så kommer vår Sally v 22. Johanna längtar.......... har redan köpt krok till kopplet.Lina, fick ditt mejl idag,verkar ta lite tid ibland.

Var rädda om er massor med kramar Lena Alla hälsar

2009-02-04 @ 19:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0